Asfaltové pásy se dělí dle typu krycí vrstvy na pásy oxidované a modifikované s různými typy nosných vložek. Dále se pásy liší svou gramáží nebo způsobem pokládky (volné položení, celoplošným natavováním). Všeobecně se tyto pásy dají rozdělit na asfaltové pásy typu A, R nebo S.
Asfaltové pásy typu A – Pás je určen jako provizorní krytina u méně náročných staveb, nebo jako separační vrstva, případně jako výztužná vložka do povlakových krytin. Výztužná vložka je z hadrové lepenky.
Asfaltové pásy typu R – Pás je určen jako separační nebo jako podkladní vrstva, nebo také jako provizorní krytina u méně náročných nebo dočasných staveb, případně jako pomocná nebo ochranná vrstva ve skladbách střech nebo pro jiné účely ve stavbách přiměřené vlastnostem pásu. Výztužná vložka je z hadrové lepenky nebo skelné rohože.
Asfaltové pásy typu S - Pás (IPA) je určen pro použití v konstrukcích bez zvýšených požadavků na kvalitu a spolehlivost. Vhodný je jako podkladní vrstva, mezivrstva, separace či jako provizorní hydroizolace pro přístřešky a dočasné stavby. Výztužná vložka je ze skelné rohože. Tyto oxidované asfaltové pásy např. IPA V60 S35 je možné natavovat pomocí plamene hořáku.